رضایتمندی ۸۰ درصدی از عملکرد زیستمحیطی فجر انرژی خلیج فارس / استمرار پایش ارتباط با جامعه برای سیزدهمین سال پیاپی

به گزارش خبرگزاری سیمای پتروشیمی به نقل از روابطعمومی شرکت فجر انرژی خلیجفارس، این شرکت از سال ۱۳۹۰ تاکنون هر سال با هدف ارتقاء کیفیت خدمات و شناخت دیدگاههای ذینفعان، اقدام به برگزاری نظرسنجی جامعه پیرامونی میکند.
در آخرین نظرسنجی مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۲، هدف رضایتمندی ۸۰ درصد تعیین شده بود که در نهایت رضایت کلی ۷۸.۷۱ درصد بهدست آمد. این میزان در مقایسه با عملکرد سال قبل (۷۹.۸۴۳ درصد) اندکی کاهش نشان میدهد.
در این ارزیابی، رضایتمندی در سه بخش اصلی شامل عمومی، حاکمیتی و محیطزیست سنجیده شد. بالاترین سطح رضایتمندی در بخش محیطزیست با ۸۰ درصد به ثبت رسید. مخاطبان در این بخش، بیشترین رضایت را از رعایت قوانین و مقررات زیستمحیطی (۸۷.۵ درصد) داشتند، اگرچه عملکرد در زمینه دریافت و تصفیه پساب منطقه، کمترین رضایت (۷۲.۲ درصد) را به خود اختصاص داد.
در بخش عمومی نیز رضایت از رعایت ارزشها و کرامت انسانی بیشترین امتیاز را کسب کرد و کمترین میزان مربوط به اطلاعرسانی در مورد تصمیمات آینده شرکت بود. در بخش حاکمیتی نیز این الگو تکرار شد، بهطوریکه آگاهی مخاطبان از تحولات آینده تنها ۳۷ درصد رضایت داشت.
نظرسنجی امسال با مشارکت ۲۷ سازمان و توزیع ۱۳۵ فرم انجام شده که نرخ مشارکت ۳۳.۳ درصدی را نشان میدهد. نتایج نشان میدهد که ۵۵ درصد شرکتکنندگان، شرکت فجر را خوشنام، ۳۵ درصد خیلی خوشنام و ۱۰ درصد آن را نه خوشنام و نه بدنام ارزیابی کردهاند.
در میان سایر شاخصها، ۶۴.۴ درصد از پاسخدهندگان عملکرد شرکت را در حوزه HSE (بهداشت، ایمنی و محیطزیست) خوب یا بسیار خوب و ۷۷.۷ درصد ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در منطقه را قابلقبول دانستهاند.
از جمله اقدامات شاخص شرکت فجر انرژی در حوزه مسئولیت اجتماعی، تأمین لحظهای ۵۰۰ مگاوات برق در فصول گرم سال برای شبکه سراسری است که برق مورد نیاز بیش از ۶۰۰ هزار خانوار را تأمین میکند. همچنین تصفیه پسابهای صنعتی و بهداشتی و استفاده از آن در آبیاری فضای سبز، بخشی از برنامههای محیطزیستی این شرکت است.
شرکت فجر انرژی خلیج فارس با استمرار ثبت رکورد تولید پایدار سرویسهای حیاتی تا پایان سال ۱۴۰۳، همچنان در مسیر توسعه، مسئولیتپذیری اجتماعی و تعامل راهبردی با صنایع منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گام برمیدارد.