رشد چشمگیر فروش داخلی و کاهش هزینه‌های ارزی در پتروشیمی بوعلی سینا

مدیر بازرگانی شرکت پتروشیمی بوعلی سینا از تمرکز ویژه این شرکت بر بازار داخلی در سال جاری خبر داد و گفت: حدود ۷۰ درصد فروش محصولات در داخل کشور انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری سیمای پتروشیمی به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی بوعلی سینا، منصور حمید با اشاره به مهم‌ترین دستاوردهای تجاری و عملیاتی سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: سه شاخص کلیدی شامل دو میلیون تن خوراک، دو میلیون تن تولید و دو میلیون تن فروش، نتیجه‌ی مدیریت مؤثر در عملیات، زنجیره تأمین و فروش هدفمند بوده و نشان از عملکرد موفق شرکت دارد.

وی با اشاره به راه‌اندازی چهار پایانه اختصاصی در منطقه بندر ماهشهر برای تسریع و تسهیل فرآیند فروش گفت: در حال حاضر، ۱۵ مخزن اجاره‌ای در بندر ماهشهر برای ذخیره‌سازی خوراک و محصولات داخلی و صادراتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بخشی از محصولات نیز در مخازن خارجی ذخیره شده و مدیریت آن‌ها توسط شرکت تجارت صنعت انجام می‌شود.

حمید با بیان اینکه در زمان تعمیرات اساسی (اورهال) کوره واحد ۲۰۰ نیز روند فروش بدون اختلال ادامه یافت، افزود: با اجاره کشتی‌های چارتر زمانی، موفق شدیم فروش محصولات را همزمان با عملیات تعمیراتی حفظ کنیم.

وی همچنین به کاهش قابل توجه هزینه‌های لجستیکی در سال جاری اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۲، کل هزینه‌های لجستیکی شرکت ۸۶ میلیون دلار بود که در سال ۱۴۰۳ به ۷۴ میلیون دلار کاهش یافته است. تنها هزینه اجاره مخازن خارجی از ۳۷ میلیون دلار به ۲۵ میلیون دلار رسیده که صرفه‌جویی ۱۲ میلیون دلاری را رقم زده است.

مدیر بازرگانی پتروشیمی بوعلی سینا، در ادامه به صادرات هدفمند محصول هوی‌اَند اشاره کرد و گفت: با تحلیل فصلی مصرف این محصول، توانستیم در زمان‌های کم‌تقاضا آن را صادر کرده و در دوره‌های پُرمتقاضی داخلی عرضه کنیم که نتیجه آن، کسب ۵ میلیون دلار درآمد بود.

او در پایان با تأکید بر نظم مالی و پایش مستمر هزینه‌ها گفت: تطابق کامل هزینه‌ها با بودجه‌بندی، رویکرد اصلی ما در مدیریت مالی و بازرگانی بوده و همین انضباط، از عوامل اصلی رشد پایدار فروش و سودآوری شرکت در سال‌های اخیر است.

https://simayepetroshimi.ir/167386کپی شد!
 
اخبار پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *